1.1 Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi poskytovateľom a klientom pri poskytovaní služieb klientskej podpory, a to v oblasti projektového manažmentu a riadenia prevádzky. Bližšie informácie o poskytovaných službách od dodávateľa prejdite na: https://www.gqinterim.com. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytovaní služieb uzatvorenej medzi poskytovateľom a klientom.
1.2 Poskytovateľom služby je obchodná spoločnosť GQsystems, sro, IČO: 46 371 621, so sídlom Kasalova 581 / 27, 949 01 Nitra, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka č. 29893. / N (ďalej len „Poskytovateľ“).1.3 Klient je právnická osoba využívajúca služby spoločnosti Poskytovateľ (ďalej len „Klient“).
1.4 Obchodný zákonník je zákon č. 513 / 1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
1.5 Poskytovateľ a Klient ďalej len „Zmluvné strany“.
2.1 Zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Klientom je založený na
a) Objednávka Klienta, jej potvrdenie Poskytovateľom zaslané spolu s cenovou ponukou a následné schválenie cenovej ponuky Klientom.
2.2 Predmetom zmluvy je záväzok Poskytovateľa poskytnúť služby podľa požiadaviek Klienta uvedených v jeho objednávke potvrdenej Poskytovateľom a Záväzok Klienta zaplatiť dohodnutú cenu.
2.3 Objednávku je možné podať e-mailom alebo telefonicky s využitím aktuálnych kontaktných údajov Poskytovateľa. Objednávka by mala okrem údajov objednávateľa obsahovať aj popis a rozsah požadovaných služieb. Odoslaním objednávky, Klient potvrdzuje, že ním uvedené údaje sú pravdivé a presné. Odoslanie objednávky sa považuje za záväzný návrh na uzavretie zmluvy s Poskytovateľom.
2.4 Poskytovateľ potvrdí objednávku písomne alebo e-mailom. Do potvrdenia objednávky Poskytovateľom nie je uvedená objednávka pre Poskytovateľa záväzná a neukladá Poskytovateľovi žiadne záväzky ani povinnosti.
2.5 Cenová ponuka poskytovateľa na požadované služby je súčasťou potvrdenia objednávky. Klient potvrdí prijatie cenovej ponuky, resp. súhrnnej objednávky spolu s cenovou ponukou prostredníctvom e-mailu. zmluva je uzatvorená na základe súhlasu klienta s cenovou ponukou.
2.5 Klient odoslaním objednávky, resp. schválením cenovej ponuky potvrdzuje, že sa oboznámil s VOP a súhlasí s ich obsahom. Dohodnuté podmienky poskytovania služby je možné meniť len výslovným písomným súhlasom oboch zmluvných strán.
3.1 Dohodnuté služby bude poskytovať jedna alebo viacero kvalifikovaných osôb sprostredkovaných Poskytovateľom s požadovanými technickými, jazykovými a manažérskymi znalosťami a zručnosťami (ďalej len „Kvalifikované osoby“).
3.2 Kvalifikovaná osoba vykonáva služby, ktorých rozsah je uvedený v objednávke a/alebo v schválenej cenovej ponuke. Služby poskytuje kvalifikovaná osoba v súlade s časovým harmonogramom uvedeným v objednávke a/alebo schválenej cenovej ponuke. Klient nie je oprávnená meniť rozsah ani časový harmonogram poskytovaných služieb uvedený v objednávke a/alebo schválenej cenovej ponuke bez súhlasu Poskytovateľa, a to ani so súhlasom Oprávnenej osoby. Porušenie tejto povinnosti môže byť považovať za podstatné porušenie zmluvy a VOP a oprávňuje Poskytovateľa na odstúpenie od zmluvy ako aj na uplatnenie náhrady škody.
3.3 Poskytovateľ bude poskytovať služby prostredníctvom Kvalifikovanej osoby na mieste uvedenom v objednávke a/alebo schválenej cenovej ponuke.
3.4 Klient je povinný vytvárať kvalifikovanej osobe bezpečné pracovné podmienky na výkon dohodnutých služieb a poskytnúť kvalifikovanej osobe materiálne vybavenie, náradie, prostriedky alebo iné vybavenie potrebné na výkon činnosti kvalifikovanej osoby. a bežné bezpečnostné a IT vybavenie pre Kvalifikovanú osobu zabezpečí Poskytovateľ. Ak Klient požaduje špeciálne vybavenie, zabezpečí si ho Klient na vlastné náklady.
3.5 Ak Klient nesplní povinnosti uvedené v bode 3.4 tohto článku a Oprávnená osoba sa dostaví na miesto, kde majú byť služby poskytnuté, avšak nebude môcť vykonávať činnosti v rozsahu dohodnutom v zmluve, Klient je aj naďalej povinný uhradiť dohodnutú odmenu v plnej výške podľa schválenej cenovej ponuky, a to vo výške, ako keby služby poskytla kvalifikovaná osoba v štandardnom rozsahu podľa zmluvy. Klient je v takom prípade povinný uhradiť aj všetky náklady súvisiace s neočakávaný odchod Oprávnenej osoby z miesta, kde mali byť dohodnuté služby, však nebolo možné vykonať. Úhradou uvedených nákladov nie je dotknutý nárok Poskytovateľa na náhradu škody.
4.1 Poskytovanie služieb bude odmenené podľa schválenej cenovej ponuky. Ak nie je dohodnuté inak, odplatu za poskytnutie služby je možné uhradiť dvoma spôsobmi:
a) odmena podľa dennej sadzby Odmena podľa dennej sadzby ako aj jej rozsah bude bližšie špecifikovaný v schválenej cenovej ponuke.
b) odmena podľa hodinovej sadzby Odmena sa v tomto prípade vypočítava podľa odpracovaných hodín. V prípade poskytovania služieb v noci, počas víkendov a sviatkov má Poskytovateľ nárok na príplatok
c) odmena uvedená v schválenej cenovej ponuke.
4.2 Poskytovateľ vystaví Klientovi faktúru za každý mesiac poskytovania služby oprávnenou osobou podľa odmeny uvedenej v schválenej cenovej ponuke. Všetky faktúry vystavené poskytovateľom sú splatné do 30 dní odo dňa ich vystavenia.
4.3 Poskytovateľ bude fakturovať služby a zariadenia, ktoré Oprávnená osoba potrebuje na vykonávanie svojich činností, ktoré poskytuje Poskytovateľ, Klientovi ako samostatnú položku na faktúre vystavenej podľa bodu 4.2 VOP.
4.4 Poskytovateľ si môže uplatniť úrok z omeškania vo výške 0,5 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
5.1 Klient je povinný pred začatím činnosti kvalifikovanej osoby zabezpečiť odborné školenie o mieste a činnosti, ktorú má kvalifikovaná osoba vykonávať v rozsahu minimálne 40 hodín, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Súčasťou školenia bude základný popis procesu a jednotlivých produktov súvisiacich s výkonom činností Kvalifikovanej osoby, ako aj odborného školenia BOZP podľa príslušných právnych predpisov. Náklady na vzdelávanie a školenia podľa tohto článku znáša v plnom rozsahu Klient.
5.2 Zmluvné strany sa zaväzujú úzko spolupracovať a navzájom si poskytovať všetky informácie potrebné na riadne a včasné plnenie záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy alebo VOP. Zároveň sa zaväzujú riešiť všetky spory alebo nezhody vzniknuté v súvislosti so zmluvou alebo VOP predovšetkým na základe dohody.
5.3 Ak Kvalifikovaná osoba nemôže poskytovať služby podľa uzatvorenej zmluvy pre prekážky na strane Kvalifikovanej osoby alebo Poskytovateľa, alebo ak sa výkon činnosti Kvalifikovanej osoby skončí pred uplynutím doby, na ktorú bola Klientovi pridelená Kvalifikovaná osoba, Poskytovateľ nahradí takúto Kvalifikovanú osobu v čo najkratšom čase novou Kvalifikovanou osobou.
5.4 V prípade akejkoľvek výmeny Kvalifikovanej osoby, ktorá aktuálne poskytuje služby na základe zmluvy, Klient berie na vedomie, že podmienky poskytovania služby nesmú byť totožné s podmienkami dohodnutými pre poskytovanie služby aktuálne poverenou Kvalifikovanou osobou. , a to čo sa týka výšky a spôsobu odmeny.
5.5 Klient berie na vedomie, že Poskytovateľ nezodpovedá za chybu Oprávnenej osoby pri poskytovaní služieb na základe uzatvorenej zmluvy.
6.1 Osobné údaje Klienta, prípadne ďalších dotknutých osôb sú spracúvané v súlade s podmienkami ochrany osobných údajov Poskytovateľa, ktoré sú dostupné na internetovej stránke Poskytovateľa v časti Ochrana osobných údajov.
7.1 Zmluvné strany sa dohodli, že všetky skutočnosti, informácie a údaje o fyzických osobách budú zmluvnými stranami považovať za dôverné informácie (ďalej len „Dôverné informácie“) a budú o nich zachovávať mlčanlivosť, pokiaľ to neustanoví právny predpis resp. písomná dohoda zmluvných strán neustanovuje inak. Za Dôverné informácie sa nebudú považovať informácie verejne známe v čase uzavretia zmluvy alebo informácie, ktoré sa stali verejne známymi po uzavretí zmluvy.
7.2 Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o všetkých vymieňaných informáciách, ktoré nie sú verejne známe; tieto informácie sú obchodným tajomstvom.
7.3 Povinnosť mlčanlivosti platí bez obmedzenia aj po skončení trvania Zmluvy.
7.4 Sprístupnenie informácií podľa tohto článku tretím osobám môže byť považované za podstatné porušenie zmluvy a VOP oprávňujúce Zmluvnú stranu odstúpiť od zmluvy. Treťou osobou je v tomto prípade Oprávnená osoba, voči ktorej je Klient nie je oprávnený bez súhlasu Poskytovateľa poskytovať akékoľvek informácie o vzťahoch medzi Klientom a Poskytovateľom, a to o vzťahoch na základe uzatvorenej zmluvy.
8.1 Všetky dokumenty je potrebné doručiť Poskytovateľovi na kontaktné údaje uvedené vo VOP a podklady pre Klienta na adresu uvedenú v potvrdenej objednávke, prípadne v schválenej cenovej ponuke (pokiaľ nebude druhá zmluvná strana informovaná o inej adrese v písomne / elektronicky).Ak druhá zmluvná strana odmietne zásielku prevziať alebo si ju neprevezme v odbernej lehote, za deň doručenia zásielky sa považuje deň odmietnutia alebo posledný deň odbernej lehoty. na doručením zásielky sa rozumie aj deň, keď sa zásielka vráti príjemcovi ako nedoručená z dôvodu neprítomnosti príjemcu na uvedenej adrese, hoci adresa bola správna a v súlade s VOP.
8.2 Pri elektronickom doručovaní sa oznámenia doručujú na e-mailové adresy používané pri vzájomnej elektronickej komunikácii (a to adresy uvedené v potvrdenej objednávke, resp. schválenej cenovej ponuke). Oznámenie sa v takom prípade považuje za doručené dňom preukázateľne odoslané.
9.1 Klient sa musí zdržať uzatvárania akýchkoľvek zmlúv a obchodov s Kvalifikovanou osobou, napomáhania obchodovania Kvalifikovanej osoby s inými osobami, podieľania sa na obchodných aktivitách Kvalifikovanej osoby akýmkoľvek spôsobom, zamestnávania Kvalifikovanej osoby alebo sprostredkovania zamestnania pre Kvalifikovanú osobu. Kvalifikovaná osoba za inú osobu bez súhlasu Poskytovateľa. Klient nesmie s Kvalifikovanou osobou žiadnym spôsobom spolupracovať bez písomného súhlasu Poskytovateľa, a to ani prostredníctvom akéhokoľvek iná osoba.
9.2 Obmedzenie podľa bodu 9.1 VOP platí aj 1 rok po skončení zmluvy.
9.3 V prípade, že Klient poruší zákaz konkurencie podľa tohto článku VOP, zaplatí Objednávateľ Klientovi zmluvnú pokutu vo výške zodpovedajúcej odmene za 3 mesiace poskytovania služby podľa zmluvy, pokiaľ Zmluva neustanoví inak. Zmluvné strany sa dohodli inak. V takom prípade sa za odmenu považuje, ako keby v danom čase boli služby poskytované Oprávnenou osobou v štandardnom rozsahu podľa zmluvy, pričom Klient porušil zákaz konkurencie.
10.1 Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú, pokiaľ sa Zmluvné strany písomne nedohodnú inak.
10.2 Zmluvu je možné ukončiť:
a) uplynutím dohodnutej doby trvania zmluvy (pokiaľ zmluvné strany nepredĺžia dobu trvania zmluvy),
b) po vzájomnej dohode zmluvných strán,
c) výpoveďou Zmluvných strán s výpovednou lehotou dva (2) mesiace, ktorá začína plynúť 1. deň mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď doručená druhej Zmluvnej strane. výpoveď musí byť urobená písomne a nie je tým dotknuté vzájomné vysporiadanie záväzkov Zmluvných strán zo zmluvy pred jej výpoveďou,
d) odstúpením ktorejkoľvek zmluvnej strany s okamžitou platnosťou – odstupujúca zmluvná strana je potom povinná zaplatiť pokutu vo výške 10 000 EUR,
e) odstúpením zo strany Poskytovateľa v prípade, že Klient poruší zmluvu a VOP,
f) odstúpením zo strany Klienta v prípade, že Poskytovateľ poruší zmluvu.
10.3 Činnosť Kvalifikovanej osoby môže byť ukončená:
a) uplynutím dohodnutej doby, ak Kvalifikovaná osoba mala vykonávať svoju činnosť len po presne stanovený čas podľa schválenej cenovej ponuky,
b) vyhovením žiadosti Klienta o zmenu Kvalifikovanej osoby – Klient je oprávnený požiadať Poskytovateľa o zmenu Kvalifikovanej osoby poskytujúcej služby. Žiadosť o zmenu musí byť riadne odôvodnená a je na Poskytovateľovi, aby určil či je zmena oprávnená. Ak sa preukáže, že nie je dôvod na zmenu Kvalifikovanej osoby, Klient musí akceptovať poskytovanie služieb uvedenou Kvalifikovanou osobou,
c) rozhodnutím Poskytovateľa z dôvodu porušenia povinností Oprávnenej osoby,
d) výpoveďou ktoroukoľvek zmluvnou stranou v súvislosti s Oprávnenou osobou s výpovednou lehotou podľa schválenej cenovej ponuky. Výpovedná lehota začína plynúť 1. deň mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď doručená. bola doručená druhej zmluvnej strane,
e) ukončením činnosti Kvalifikovanej osoby – ak bola v rámci zmluvy s novou Kvalifikovanou osobou schválená nová cenová ponuka, Klient si však želá ukončiť spoluprácu s touto novou Kvalifikovanou osobou pred príchodom tejto Kvalifikovanej osoby na miesto poskytovania služieb majú byť plnené, je Klient povinný zaplatiť pokutu vo výške 10 000 EUR.
10.4 Ukončenie činnosti Kvalifikovanej osoby nemá vplyv na ostatné dojednania v zmluve ani na platnosť zmluvy.
10.5 Dôvod odstúpenia od zmluvy alebo dôvod žiadosti Klienta o výmenu Kvalifikovanej osoby je Klient povinný riadne preukázať. Jednorazové narušenie dohodnutého režimu poskytovania služieb, neúmyselné nesprávne posúdenie alebo zlé rozhodnutie v akejkoľvek odbornej veci, náhodné poškodenie majetku klienta a pod., sa nepovažujú za dôvod na ukončenie spolupráce s konkrétnou Oprávnenou osobou. Ak je žiadosť o zmenu Kvalifikovanej osoby v poskytovaní služieb riadne oprávnená, Klient je povinný akceptovať činnosť aktuálne pridelenej Kvalifikovanej osoby, kým Poskytovateľ nezabezpečí náhradu. Uvedené neplatí, ak Oprávnená osoba koná v úmysle poškodiť Klienta alebo narušiť jeho činnosť. Poskytovateľ v každom prípade zaobstará za Kvalifikovanú osobu náhradu čo najskôr.
10.6 Akékoľvek dokumenty týkajúce sa ukončenia zmluvy alebo činnosti Kvalifikovanej osoby je potrebné doručiť podľa bodu 8.1 VOP.
11.1 VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Klientom podľa čl. II VOP. Ak sa niektoré z ustanovení zmluvy považuje za v rozpore s VOP, má prednosť zmluvné ustanovenie.
11.2 VOP a vzťahy z nich vyplývajúce sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
11.3 Poskytovateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť VOP. V prípade zmeny VOP sa zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Klientom riadi znením obchodných podmienok platných v čase odoslania príslušnej objednávky Klientom a uvedené znenie je dostupné na internetovej stránke Poskytovateľa. .
11.4 Všetky spory vzniknuté medzi Poskytovateľom a Klientom na základe právnych vzťahov súvisiacich s VOP budú riešené miestne príslušnými súdmi Slovenskej republiky.
11.5 Ak sa niektoré ustanovenie VOP stane neplatným alebo neúčinným, platnosť a účinnosť ostatných ustanovení VOP tým nie je dotknutá.
11.6 Klient vyhlasuje, že jeho rozhodnutie byť viazaný VOP je prejavom jeho slobodnej a čestnej vôle, že jeho zmluvná sloboda nie je obmedzená, že jeho vôľa nie je vyjadrená za nevýhodných podmienok ani v tiesni a že si prečítal VOP a porozumel obsahu a zneniu tejto zmluvy.
VOP nadobúda účinnosť 1.5.2021